Ik en dans
Ik ben 18 jaar en ik ben geboren op 12 november, 1999. Ik dans al vanaf mijn 6e en doe dat nog steeds met veel plezier. Ik ben mijn hele leven al Christelijk en ga naar de kerk. Dit is de plek waar ik in aanraking kwam met dansen. Wanneer er muziek werd gespeeld pakte ik mijn vlaggen of doeken en begon te dansen.
Toen ik 6 was ging ik naar klassiek ballet les op de Muzehof in Zutphen. Eerst vond ik het nog een beetje saai omdat we allemaal spelletjes deden maar later werd het uitdagender. Ik kreeg op mn 12e les op spitzen. Ik vond dit echt heel leuk. Toen ik op de middelbare zat in het derde jaar van Havo moest ik keuzes maken over wat voor profiel ik wilde volgen. Ik kwam tot de ontdekking dat ik van geen een van die vakken werk wilde maken. Mijn moeder Bracht mij op het idee om eens te gaan kijken naar dans opleidingen en dat heb ik gedaan.
Ik had Romy Beumer(docent van Aventus) ontmoet tijdens een workshop die zij gaf op het Baudartius(de middelbare school waar ik op zat). Ik ben naar de opendag geweest en heb daar auditie gedaan. Gelukkig werd ik aangenomen want anders had ik een probleem. Alle andere opleidingen hielden namelijk geen audities meer.
Dit is hoe ik terecht ben gekomen op mijn opleiding.
Me and dance
I am 18 years old and I was born on the 12th of November, 1999. I have been dancing since I was 6 and still enjoy it. I have been Christian all my life and I go to church. This is the place where I came into contact with dancing. When music played I took out my flags or dance cloths and started to dance.
When I was 6 I went to classical ballet class at the Muzehof in Zutphen. At first I thought it was a bit boring because we did a lot of games but later it became more challenging. I got lessons at dancing on point shoes when I was 12 years old. I really liked this. When I was in high school in the third year of Havo I had to make choices about what profile I wanted to follow. I discovered that I did not want to have a job in any of those subjects in the future. My mother told me I had to take a look at dance academy’s and so I did.
I had met Romy Beumer (a teacher of Aventus) during a workshop she gave at Baudartius (the secondary school where I was going). I went to the open house and auditioned. Fortunately, I was accepted because otherwise I had a problem. All other academy’s did not hold auditions anymore.
This is how I ended up on my education.

Voorstellingen en producties

De Muzehof
Ik heb mee gedaan in voorstellingen van de Muzehof. Terwijl ik op les zat bij deze ballet school heb ik meegedaan met in totaal 4 voorstellingen. De voorstellingen van deze ballet school hebben altijd wat te maken met sprookjes.

Dolorosa
Ik heb mee gedaan met 4 voorstellingen van het paas wandel theater 'Dolorosa.' Dit was een geweldige ervaring voor mij aangezien het een niveau hoger was, het voor mij een nieuwe dansstijl was en omdat het voorstellingen waren met een christelijke boodschap.

Create Dance
Ik heb stage gelopen bij deze fantastische Urban dansschool onder leiding van Charell Peters. Aan het eind van mijn schooljaar vroeg ze mij of ik mee wilde dansen met de groep die ik les gaf in de voorstelling. Natuurlijk zei ik "ja!"

Balletstudio Rozemarijn
Ik heb stage gelopen bij Balletstudio Rozemarijn in Zutphen onder leiding van Dian Derks. De foto is genomen aan het einde van een prachtige voorstelling waarbij ik de 'eendjes' (mijn les geef groep) mocht begeleiden. Dit was een geweldige ervaring als stagiaire.

AVIV Dance Company
Dit is het dansgezelschap waar ik nu stage loop. Dit is een christelijk moderne dansgezelschap onder leiding van Birgit Juch. Zij leert mij veel op dans gebied maar ook op het gebied van het zijn van een christelijke danser. In totaal hebben wij 2 voorstellingen gedaan. 1 voorstelling was op het AZC in Utrecht en de 2e voorstelling was op het station Amsterdam centraal.

Aventus
Ik studeer moderne dans op Aventus. Uiteraard heb ik hier ook meegedaan met voorstellingen. Deze school gaf/geeft mij veel podiumervaring. In totaal heb ik tot nu toe meegedaan aan ongeveer 12 optredens.